Zagadka z Archiwum IKS.

Czas, by rozwiązać zagadkę permanentnego różu na policzkach.

Aby bardziej utożsamić się z kolejną z licznych historii mojej przeszłości trzeba cofnąć się do czasów wczesnego dzieciństwa. R. lat pięć, może cztery, uwielbiała być czysta i pachnąca. Akcja rozgrywała się w zaciszu rodzinnego domu pewnego pechowego, letniego popołudnia.

R. do mamy: Mamo, mamo, mogę się umyć pumeksem?
Mama do R.: Hahaha, w kopalni pracowałaś, czy co?
R: No brudna jestem no.
M: Idź się umyj lepiej.

Jak R. usłyszała, tak zrobiła. Poszła do łazienki, stanęła naprzeciw wielkiego lustra, namydliła sobie dokładnie twarz tak, że nie było mowy o otworzeniu oczu albo ust. W dłoniach trzymała już narzędzie, które zmieniło jej życie raz na zawsze.

Powoli, delikatnie zaczęła pocierać twarz pumeksem. Skupiła całą moc swoją na policzkach, pocierała energicznie i miarowo. Wszystko to trwało nie dłużej niż 3 i pół minuty.

Nagle krzyk.
– R.! Coś Ty zrobiła ze sobą? – słyszę za sobą.
– Mamo, myję się przecież. – mówię niewyraźnie, bo mydło usilnie próbuje dostać się do moich ust.
Mama odkręciła wodę, zaczęła zmywać ze mnie całe mydło a ja zaczęłam krzyczeć.
– Szczypie! Mamo, sama to zrobię! Zostaw!!!
– Coś Ty zrobiła, spójrz na siebie!
– Skóra zeszła mi z mydłem! Zadzwoń po pogotowie! I nie zbliżaj się do mnie!
– R.! Bardzo dobrze. Bardzo dobrze. Może w końcu dotrze do Ciebie, że zachowujesz się jak kretynka.

Takim sposobem część wakacji spędziłam w wielkich plamach i strupach na policzkach. Kiedyś dermatolog powiedziała mi, że naruszyłam strukturę naczyń krwionośnych właśnie tam, gdzie pocierałam.

I oto jestem.

Jedna odpowiedź to “Zagadka z Archiwum IKS.”

  1. Magdalenka Says:

    Ja myślę, że nie trwało to dłużej niż 24 sekundy.

Skomentuj

